tirsdag 5. april 2011

Lasagne med salat til

500 g karbonade
1 løk
2-3 fedd hvitløk
1 gulrot raspet
2 stilker stangselleri
1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
salt/pepper
2ts sukker
1/2-1 dl vann
Stek karbonadedeigen godt, ha på salt/pepper, hakk løken og hvitløken og tilsett det i stekepanna, rasp en gulrot, skjær stansellerien i biter og dette tilsettes også i stekepanna, ha i hakkede tomater og vann, ha i tomatpure og sukker. La dette småkoke i ca 20-30 min.

Lag hvit saus:
2-3 ss smør, tilsett 2 ss hvetemel og spe med melk, bruk gjerne lettmelk og rør hele tiden til jevn saus, tilsett salt/pepper, og revet muskatnøtt. Smak til.
Tilsett 200 g revet gul ost og la det smelt ned.

Ta en passe stor ildfast form og smør godt med smør, ha hvit saus i bunnen, så et lag med lasagneplater, så hvit saus og kjøttsaus, fortsett slik til alt er blandet. Avslutt med hvit saus og et lag med revet ost på toppen.
Stekes midt i ovnen på 230 g i ca 30-45 min, kommer an på lasagneplatene.
Når lasagnen tas ut la den få stå å sette seg litt, server med en frisk salat til.
Som jeg serverte her så er det isbergsalat i biter, små kirsebær tomater delt i to, 1 rødløk i skiver, 1 advokado delt i store biter.



Dressingen min består av: 2 dl god olivenolje, 1 dl god balsamicoeddik, 5 dråper tabasco, 2 hvitløkfedd, litt salat krydder, saften av en lime, 2-3 ss flytende honning, dette blandes godt og slås over rett før servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi gjerne tilbakemelding på innleggene mine: