lørdag 2. april 2011

Scampi og spagetti


ca 18 stk scampi, frosne, tines skrelles og husk ta ut tarmen som sitter på ryggen av scampien

Marinade:

1 sitron
1 dl olivenolje
1 fersk rød chili, ta ut frøene, hakkes fint
2 fedd hvitløk
1 ts tandorikrydder
1 ts salt
Alt til marinaden blandes godt, ha scampiene i,settes kaldt i minst 2 timer, bland av og til scampi og marinade
Stek scampiene i marinaden i stekepanne

Kok Barelliespagetti no 13....eller Jacob's spagetti, bør være god spagetti, kokes all dente

Bland spagetti, stekt scampi med cherrytomater delt i 2, artisjokker i olje, slå av litt av oljen, men bruk gjerne litt av den i spagettien..
Hakk frisk koriander, ruccolasalat
Server med god olje og båter av lime ved siden av, pluss godt brød, da bruker jeg ofte olivenbrødet fra Meny, spør de ansatte om halvstekt brød og stek det selv på 200 gr.
Og server en god pesto ved siden av.
Legger ut oppskrift på pestoen min på dipper

3 kommentarer:

  1. Fine oppskrifter Bente, men har sjelden tid til å holde på med så mye hjemmelaget desverre. Hvor mange personer er oppskriftene beregnet til??
    Klem fra Gun-Edna

    SvarSlett
  2. Oppskriftene min er beregnet til ca 4 personer....

    SvarSlett
  3. Christina og jeg lagde denne oppskriften forrige lørdag. Helt fantastisk smak. >Fulgte oppskriften din på Pastaen og basilikum-pestoen
    Fra sønnen din og Christina

    SvarSlett

Gi gjerne tilbakemelding på innleggene mine: