søndag 1. mai 2011

Pasta med kylling, chili og kapers

4 kyllingfileter
2 ss flytende margarin
1 ts salt
1/2-1 ts pepper
3 hvitløkfedd
1 rød chili
100 g sort oliven uten stener
2 ss kapers
1 stor tomat hakkes i biter
1 advokado, skjæres i biter, kan sløyfes
1 Knorr kylingfond
hakket flat persille
500 g penne eller annen pasta

Stek kyllingen i 2 min på hver side og ha på salt og pepper, senk varmen og tilsett finhakket hvitløk, chili uten frø, oliven delt opp og kapers. Sett på lokk og stek i 5 min til kyllingen er gjennom stekt. Ta ut kyllingen og skjær den i skiver. La grønnsakene bli igjen i panna.
Kok pasta, hell av kokevannet men ta av 1 dl av pastavannet og ha i stekepanna og la alt bli gjennom varmt. Smak til med salt og pepper. Hell sausen over pastaen og bland forsiktig. Bland i hakket persille. Fordel på 4 tallerkener og legg skivene av kylling over. Server med godt brød til

1 kommentar:

  1. Dette var godt. Veldig enkelt og godt. Jeg sløyfet avokadoen. I stedet brukte jeg soltørkede tomater. Brukte heller ikke noe kyllingfond (er det meningen å koke det i pastavannet)? Takk for oppskriften. Skal lage pasta i dag igjen.

    SvarSlett

Gi gjerne tilbakemelding på innleggene mine: