onsdag 10. august 2011

Fylte bakte paprika

4 ss olivenolje
2 rødløk, hakket
4 hvitløkbåter, finhakket
250 g risoni
3 tomater i terninger
4 ss tomatpure
4 dl grønnsakkraft eller 2 grønnsak fond fra Knorr
6 røde parika delt på langs
noen skiver cheddar
salt/pepper

Varm oljen i en stor stekepanne og fres løk og hvitløk i 3 min, tilsett risonien og fres ytterligere i 2 min, tilsett tomatene, tomatpureen og grønnsakkraften.
Rør rundt mens det koker opp, la det så stå og småkoke under lokk i 5-8 min.
Forvarm stekeovnen til 210 gr. Rens paprikaene og legg halvdelene i en stor ildfast form. Fyll paprikaene med risonimiksen, dekk med folie og bak dette i ca 30 min eller til paprikaene er møre. Hell litt vann over og dekk til folien igjen. Stek ytterligere 5 min med å legge osten over, stek da til osten er smeltet og fått fin farge.
Paprikaene kan serveres varme eller kalde.
Server gjerne godt brød til.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi gjerne tilbakemelding på innleggene mine: