fredag 7. mars 2014

Karbonadegrateng med gulrotsalat!

400 g karbonade, her kan også brukes kjøttdeig, lammedeig, kyllingkjøttdeig.
2 gule løk, ikke for store
2 ss smør
1 boks knuste tomater, her bruker jeg Mutti
1 boks Philadilfia ferskost med hvitløk og urter
Smak til med salt/pepper
Strø litt revet ost på toppen

600 g kokte skivede poteter, jeg bruker mandelpotet

Forvarm ovnen til 225 grader. Skrell løken og hakk den fint, fres løk og karbonadedeigen i litt smør til karbonadedeigen har fått fin farge. Rør ned tomatene og osten og bland godt, la det småkoke på svak varme til potetene er ferdig kokt. Skjær de varme potetene i skiver og legg poteter og karbonadeblandingen i en godt smurt form. Settes midt i ovnen og stekes ca 15 min.
Server med råkostsalat, jeg brukte raspet gulrot, stangselleri, litt mais og litt finsnittet kinakål, og presses saften av en appelsin over.
Dette er en smakfull lettvin hverdagsrett!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi gjerne tilbakemelding på innleggene mine: